دنیای نساجی

ویتنام ششمین صادرکننده بزرگ الیاف و نخ در جهان

به گزارش ماهنامه «صنعت نساجی و پوشاک»، ویتنام با صادرات الیاف و نخ به ارزش 2.37 میلیارد دلار در پنج‌ماهه اول سال جاری، کره‌جنوبی را پشت سر گذاشته و به ششمین صادرکننده بزرگ الیاف و نخ در جهان تبدیل شده است. بر اساس گزارش انجمن پنبه و ریسندگی ویتنام، درآمدهای صادراتی بخش الیاف و نخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش 10 درصدی داشته است. چین تقریبا 60 درصد از کل صادرات نساجی ویتنام را به خود اختصاص داده است.

در همین حال، ویتنام در پنج ماهه نخست سال 2022 معادل 18.73 میلیارد دلار انواع منسوجات، پوشاک، الیاف، نخ و پارچه صادر کرده که رشد سالانه 21 درصدی نشان می‌دهد. از این رقم، 14.99 میلیارد دلار مربوط به صادرات منسوجات و پوشاک (22 درصد افزایش)، 376.8 میلیون دلار مربوط به صادرات ژئوتکستایل (27 درصد افزایش) و 979.8 میلیون دلار مربوط به مواد اولیه (19 درصد افزایش) بوده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های ویتنامی، کاهش صادرات چین به ایالات متحد آمریکا و اروپا، فرصت جدیدی را برای ویتنام جهت افزایش سهم بازار خود فراهم کرده است. ادغام اقتصادی ویتنام با جهان، به ویژه امضای موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد، همچنین فرصت‌های کافی برای ایجاد پیشرفت‌های مهم در بخش الیاف و نخ ارائه می‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا