پوشاک

فروشگاه‌های فیزیکی پوشاک همچنان جایگاه خود را حفظ می‌کنند

گروه مترجمین مجله: در طول سال‌های 2020 و 2021 که کشورهای جهان با محدودیت‌های داخلی و ممنوعیت سفرهای بین‌المللی دست و پنجه نرم می‌کردند، مقاصد عمده خرده‌فروشی در سراسر جهان برای حفظ تقاضای مصرفی مردم و بقا در بازار تلاش کردند. مالکان فروشگاه‌ها مجبور به تجدید نظر در شرایط اجاره در برخی از بازارها شدند، چراکه اصطلاحا پاخور فروشگاه‌ها کم شده بود. اما رفته‌رفته برنامه‌های گسترده واکسیناسیون به مناطقی مانند امارات متحده عربی کمک کرد که مرزهای بین‌المللی را بازگشایی و محدودیت‌ها را به صورت نسبتا سریع بردارند که همین موضوع احیای بخش‌هایی نظیر املاک، گردشگری و خرده‌فروشی را در پی داشته است. بر اساس گزارش موسسه Savilles، روندهای کلیدی در حال ظهور در بخش خرده‌فروشی از جمله فروش پوشاک پس از رفع محدودیت‌ها به شرح زیر هستند:

تقویت موقعیت جهانی
شهرهای نیویورک، پاریس و لندن به عنوان مناطقی که سریع‌تر از سایر بازارهای مهم احیا شدند، به سرعت جایگاه خود را به عنوان مکان‌های موفق در خرده فروشی، تقویت کردند. در مقابل، شهرهایی که به صنعت گردشگری وابسته هستند، احتمالا زمان بیشتری برای احیای کامل نیاز خواهند داشت.

فرصت‌های بیشتر برای خرده‌فروشان
پاندمی کووید خرده‌فروشان را مجبور کرد که چندین بازار جدید را جستجو و کشف کنند. با پایان محدویت‌ها، قرار است این بازارها فرصت هیجان‌انگیز جدیدی را در آینده ایجاد نمایند. برخی از این بازارهای نوظهور در منطقه خاورمیانه و چین هستند. به ویژه، بازار خاورمیانه می‌تواند فرصت‌های چشمگیری را برای خرده‌فروشان فراهم کند چراکه تقاضا در این منطقه از فرانچایز خالص به سمت فروشگاه‌های متعلق به برندها در موقعیت‌های کلیدی سوق پیدا خواهد کرد و تمرکز قوی روی کالاهای لوکس ایجاد خواهد شد. همچنین شهرهای کوچک و متوسط در چین می‌توانند فرصت‌های قابل‌توجه جدیدی را به خرده‌فروشان ارائه دهند.

تبدیل فروشگاه‌ها به مراکز تجربی
اگرچه اکثر برندها برای حفظ تقاضا در دوران همه‌گیری تلاش کردند، اما عملکرد در بخش‌هایی نظیر ورزشی، لوازم خانگی، سلامتی، غذا و نوشیدنی و وسایل نقلیه الکتریکی هم به صورت آنلاین و هم آفلاین افزایش یافت. این بخش‌ها با سرمایه‌گذاری برای کسب درآمدهای هنگفت و فرصت‌های فروشگاه‌های جذاب، تجارت خوب خود در 18 ماه گذشته را همچنان ادامه می‌دهند. آنها اکنون می‌توانند بازارهای جدیدی را تصاحب کرده و حضور فیزیکی خود در بازار را رشد دهند.
در همین حال، برندهای لوکس می‌توانند به واحدهای بزرگ در موقعیت‌های مکانی قوی‌تر نقل مکان کنند. این روند پیشتر در خاورمیانه رخ داده است و اکنون سرعت بیشتری خواهد گرفت. فروشگاه‌های فیزیکی حتی قبل از پاندمی هم در حال تغییر بودند. آنها اکنون به مقاصدی رویایی در حوزه اوقات فراغت و سرگرمی نیز توسعه پیدا کرده‌اند.

رویکردهای جدید برای جذب مشتری
در منطقه خاورمیانه، خرده‌فروشان و گردانندگان مال‌ها، چندین مفهوم و رویکرد تجربی برای ایجاد جذابیت و حفظ ارتباط با مخاطبان خود معرفی کرده‌اند. در همین زمینه، ماجد الفطیم یکی از صاحبان بزرگ مال در خاورمیانه یک فروشگاه مفهومی با نام «That» را در دبی مال امارات برای ارائه کالاها و تجربیات راه‌اندازی کرده است. این فروشگاه در کنار کالاها، یک سری سالن‌ها، استودیو بدن‌سازی و آینه‌های هوشمند را برای پرو محصولات ارائه می‌دهد و هدف آن تبدیل شدن به یک مقصد سبک زندگی است. در همین حال، برندهای ورزشی جهان نظیر آدیداس و نایک همچنین محیط‌های مبتنی بر تجربه را در فروشگاه‌های مربوط به خود در دبی مال فراهم می‌کنند که در آنها، مشتریان می‌توانند ورزش کرده یا محصولات خود را شخصی‌سازی کنند.
روند ورود برندها به فروشگاه‌ها نیز در حال تقویت شدن است. این چالش‌های اجتناب‌ناپذیر، ترندهای جدید بسیاری را از جمله بهبود پاخور فروشگاه‌های بزرگ از طریق برندهای مد و پوشاک پرمخاطب، ظهور فضاهایی برای برندهای تجربی و تمرکز مجدد بر خیابان‌های کلیدی شهرها و سیتی‌سنترها، معرفی کرده‌اند. بنابراین، خرده‌فروشی فیزیکی همچنان به عنوان یک ابزار موثر برای برندها و خرده‌فروشان جهت ارتباط با مصرف‌کنندگان و مشتریان باقی می‌ماند. تغییر و تحولات جدید به فروشگاه‌های فیزیکی کمک می‌کند که فروش خود را افزایش دهند و فضای تجربی جدیدی را برای برآورده کردن نیازهای مصرف‌کنندگان، فراهم نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا