پوشاک

شتاب کفش ایرانی در مسیر صادرات

عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران از افزایش ۱۲ درصدی وزن و رشد ۵ درصدی ارزش صادرات کفش کشور در ۵ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لشکری در یک برنامه رادیویی گفت: از آغاز فروردین تا پایان مردادماه ۱۴ هزار و ۳۵۵ تن کفش به ارزش ۳۳ میلیون دلار صادر شده است که نسبت به گذشته رو به بهبود است، اما این بدین معنا نیست که تولیدکنندگانی که در کشور صادرات انجام می‌دهند، با چالش روبه‌رو نیستند.

وی افزود: تولیدکنندگان کفش در کشور مجبورند با دلار صادراتی مواد اولیه وارد کنند یا این دلار را در سامانه نیما بفروشند. شکاف بین دلار حاصل از ارز صادرات و دلار نیمایی ازجمله عواملی است که سرعت افزایش صادرات را گرفته است. اگر این موضوع بین بانک مرکزی و وزارت صمت حل‌وفصل شود، شاهد جهش خیلی بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

عضو هیات مدیره جامعه صنعت کفش ایران در برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد یادآور شد: بر اساس آخرین آمارها سهم صادرات کفش ایران به عراق در ۵ ماه نخست امسال به ۵۲ درصد کاهش یافته و ترکیه و چین به دلیل همین نگاهی که به آن اشاره شد، توانسته‌اند بقیه سهم بازار عراق را که یک بازار بسیار بزرگ است، از ایران بگیرند. برای مثال یک‌زمانی بین ۶۰ تا ۷۰ درصد کفش ایران به بازارهای عراق صادر می‌شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا