نمایشگاه‌ها

میزبانی نمایشگاه‌های نساجی فرانکفورت از 63 هزار بازدیدکننده

سه نمایشگاه بزرگ نساجی Techtextil، Texprocess و Heimtextil مجموعا با مشارکت 117 کشور، حدود 63 هزار بازدیدکننده و 2300 غرفه‌گذار، بازگشت درخشانی را بعد از دوران محدودیت ناشی از همه‌گیری، به نمایش گذاشتند. به گزارش ماهنامه «صنعت نساجی و پوشاک»، در مجموعِ هر سه رویداد، کشورهای ایتالیا، فرانسه، ترکیه، انگلستان، هلند، بلژیک، اسپانیا، لهستان، سوئیس، جمهوری چک، پرتغال، پاکستان و ایالات متحد آمریکا، کشورهای برتر از نظر تعداد بازدیدکننده بودند. طبق اعلام مجری برگزاری، در هر سه رویداد تجاری برگزارشده، علاوه بر تبادل چشمگیر سفارشات کاری و همچنین کیفیت و رضایت بالای بازدیدکنندگان، وجود فضای مثبت و متمرکز در تعاملات فردی بین شرکت‌کنندگان از اقصانقاط جهان، به ویژه قابل‌توجه بود.

در همین ارتباط، دتلف براون عضو هیئت اجرایی شرکت مسه‌فرانکفورت (مجری برگزاری نمایشگاه‌ها) گفته: «جهان بار دیگر در فرانکفورت گرد هم آمد. بعد از وقفه ناشی از پاندمی، تعاملات بین‌المللی و فعالیت‌های کاری جدید، بلافاصله به صنعت نساجی بازگشته است. متعاقبا نمایشگاه‌های تجاری نساجی نیز از سر گرفته شده و قدرت جهانی خود را نشان می‌دهد. ما و شبکه جهانی متخصصان‌مان در بخش نساجی، با برگزاری 60 رویداد در سراسر جهان، کل زنجیره ارزش نساجی را پوشش می‌دهیم و نگاه‌مان به آینده مثبت است. در عین حال، ما در مقابل چالش‌های جهانی موجود، همچنان به توسعه شرکای بین‌المللی خود ادامه خواهیم داد.»

با وجود محدودیت‌های مسافرتی، هر سه نمایشگاه تجاری توانستند مقیاس بین‌المللی خود را از نظر تعداد غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان قبل از پاندمی، حفظ کنند. علاوه بر کشورهای اروپایی، کشورهای پاکستان، هند، کره جنوبی و آمریکا نیز در بین کشورهایی با بیشترین بازدیدکننده قرار داشتند. همچنین رضایت بازدیدکنندگان در هر سه رویداد، در سطح بالایی قرار گرفت و به طور متوسط 91 درصد بود. گفتگوهای زنده متمرکز با همکاران قدیمی و جدید، ارتباطات جهانی جدید از طریق مبادلات شخصی، همکاری‌های خودجوش از طریق گفتگوهای مستقیم، همه اینها در نهایت دوباره امکان‌پذیر شد. خریداران از سراسر جهان از فرصت برگزاری موازی و همزمان سه نمایشگاه تجاری که برای اولین بار اتفاق افتاده بود، برای شبکه‌سازی متقابل جهت دریافت یا ثبت سفارشات و نیز شروع کسب‌وکار جدید استفاده کردند.

صنعت نساجی با حجم بازاری به اندازه تقریبی هزار میلیارد دلار و نرخ رشد پیش‌بینی‌شده بیش از 4.4 درصد تا سال 2026، یکی از مهم‌ترین صنایع جهانی است. آنطور که اولاف اشمیت نایب رئیس منسوجات و تکنولوژی‌های نساجی شرکت مسه‌فرانکفورت گفته: «صنعت نساجی همچنان یک بازار با رشد بالاست که نیاز به تعاملات چهره‌به‌چهره دارد. در این دوران که شاهد اختلالات گسترده زنجیره تامین هستیم، ما با برگزاری سه رویداد همزمان، یک همگرایی منحصربه‌فرد را در کل زنجیره ارزش نساجی، در مهم‌ترین بازار بین‌المللی برای نوآوری‌های تولید و دقیقا در زمان مناسب، برای فعالان صنعت نساجی فراهم کردیم.»

در نمایشگاه‌های Techtextil و Texprocess مواد پایدار و تکنولوژی‌های فرآوری منسوجات، اتوماسیون و فرآیندهای دیجیتال و همچنین نوآوری‌ها و پیشرفت‌های جدید مترقی، در قالب طیف کاملی از محصولات غرفه‌گذاران، ارائه گردید. همچنین از طریق فرمت‌های کنفرانسی نظیر فوروم‌های گفتگو و تبادل نظر، اطلاعات و منابع الهام‌بخشی در اختیار شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان قرار گرفت. نمایشگاه Techtextil 2022 با سطح بین‌المللی بالا و تنوع کاربران و محصولات ارائه‌شده، خود را به رخ کشید. غرفه‌گذاران از 12 حوزه کاربردی و 17 گروه محصول، با استقبال گسترده بازدیدکنندگان مواجه شدند. غرفه‌گذاران نمایشگاه Texprocess نیز از فرصت پیش‌آمده برای نمایشگاه محصولات جدید خود در مقیاس بین‌المللی استفاده کردند. ضمن اینکه رویکردهای پیشرو و مترقی عرضه‌شده در نمایشگاه‌ها، با اعطای جایزه نوآوری ویژه معرفی گردید.

شرکت‌های فعال در حوزه پایداری، با ارائه انواع الیاف، نخ و پارچه‌های پیشرفته و پایدار و همچنین فرآیندهای جدید، تکنولوژی‌های برش، فرآیندهای رنگرزی با مصرف آب کم یا تکنولوژی‌های نوآورانه فرآوری محصول، در بخش ویژه پایداری دو نمایشگاه با عنوان Sustainability@Techtextil و Sustainability@Texprocess مشارکت کردند که در این میان، می‌توان به حضور موفق شرکت EPSON در نمایشگاه Texprocess اشاره کرد.
برای اولین بار، دو نمایشگاه Techtextil و Texprocess همچنین به صورت مجازی برگزار شدند. در قالب پلتفرم Digital Extension غرفه‌گذاران خود را به صورت دیجیتال معرفی کردند و در نتیجه، حضورشان را در این نمایشگاه‌ها گسترش دادند. از تاریخ 13 ژوئن 2022 بازدیدکنندگان توانستند از پیشنهادات متعدد پلتفرم دیجیتال بهره‌مند شوند و خود را برای بازدید بهینه از نمایشگاه‌ها آماده کنند. دسترسی غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان به امکانات پلتفرم مجازی تا 8 جولای 2022 امکان‌پذیر بود.

از سوی دیگر، با توجه به لغو تاریخ معمول نمایشگاه منسوجات خانگی Heimtextil در ماه ژانویه به دلیل پاندمی، با توجه به درخواست فعالان صنعتی، این نمایشگاه بین‌المللی تجاری در سال جاری استثنائا با پسوند Summer Special و موازی دو نمایشگاه دیگر، برگزار گردید. روندهای ارائه‌شده در نمایشگاه Heimtextil 2022 آشکارا بر موضوع پایداری تمرکز داشت. طیف وسیعی از محصولات – از الیاف تولیدشده از بطری‌های PET و مواد تجاری طبیعی تا محصولات نساجی با کدهای QR برای ردیابی کل فرآیند تولید آنها – بازدیدکنندگان را قادر ساخت که ابَرروند (مگاترند) پایداری را به طور کامل تجربه کنند. کتان در ترکیب با دیگر الیاف طبیعی نظیر کنف و پشم و همچنین ملحفه پنبه‌ای پوشش داده‌شده با چوب پنبه، بخشی از سبد محصولات سبز جهانی بودند که در نمایشگاه ارائه شده بود. در این زمینه، برگزاری تورهای سبز روزانه با نگاه ویژه به منسوجات قابل بازیافت نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

گفتنی است دوره بعدی نمایشگاه Heimtextil از 10 تا 13 ژانویه 2023 برگزار خواهد شد. همچنان دوره آینده نمایشگاه‌های Techtextil و Texprocess برای روزهای 23 تا 26 آوریل 2024 برنامه‌ریزی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا