نمایشگاه‌ها

ثبت رکورد مشارکت، بازدید و فروش در نمایشگاه ITM 2022

در نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ترکیه ITM 2022 که جدیدترین نوآوری‌ها در تمامی زمینه‌ها شامل بافندگی حلقوی و تاری پودی، نخ، چاپ دیجیتال، تکمیل، بخش ویژه جین و… به نمایش گذاشته شد، رکورد جدیدی در زمینه فروش از طریق نمایشگاه به ثبت رسید. ارزش قراردادهای تجاری منعقدشده برای فروش ماشین‌آلات در طول 5 روز برگزاری این رویداد، بیش از 1.5 میلیارد یورو بوده است.

به گزارش ماهنامه «صنعت نساجی و پوشاک»، در نمایشگاه ITM امسال که در 12 سالن و 120 هزار مترمربع فضای مرکز نمایشگاهی تویاپ استانبول برگزار گردید، رکورد غرفه‌گذاران و بازدیدکنندگان نیز شکسته شد به طوری که 1280 شرکت و نمایندگی از 65 کشور جهان و همچنین 64500 بازدیدکننده از 102 کشور جهان در آن مشارکت کردند. 44 درصد از غرفه‌گذاران برون مرزی و 56 درصد نیز شرکت‌کنندگان ترکیه‌ای بودند.


عملکرد فروش موفقی که در نمایشگاه ITM 2022 به دست آمد اثبات کرد که مشکلات تجربه‌شده در جریان پاندمی کرونا طی سه سال گذشته، تقریبا پشت سر گذاشته شده است. ترکیه در حال حاضر و به خصوص با توجه به اختلالات زنجیره تامین در کشورهای شرق دور از جمله چین، به یک مرکز تامین منابع برای کشورهای اروپایی، خاورمیانه و آفریقایی تبدیل شده است. پروفایل و رزومه کاری بازدیدکنندگان تخصصی نمایشگاه نشان می‌دهد علاوه بر نظم جهانی جدیدی که بعد از پاندمی شکل گرفته، شبکه تجاری نیز دست‌به‌دست شده و بازیگران جدیدی روی صحنه ظاهر شده‌اند. این واقعیت که تولیدکنندگان از سراسر جهان مانند آندورا، آنگولا، هندوراس، پرو، سیرالئون، برزیل، سریلانکا، تانزانیا، مصر، ایران و عمان، تعداد زیادی ماشین‌آلات جدید خریداری کرده و قراردادهای همکاری قدرتمندی را در جریان برگزاری نمایشگاه امضا کردند، مهر تاییدی بر این موضوع است.

برگزاری نمایشگاه ITM که رهبران تکنولوژی نساجی جهان بی‌صبرانه انتظار آن را می‌کشیدند، همچنین رضایت شرکت‌های غرفه‌گذار را از نظر تعداد بازدیدکنندگان جلب نمود و میلیون‌ها یورو ماشین‌آلات در طول این رویداد به فروش رسید. بسیاری از مسئولان شرکت‌ها که از همان روز نخست نمایشگاه به عملکرد فروش بسیار فراتر از انتظارات خود دست یافتند و میزبان بازدیدکنندگانی از سراسر جهان بودند، تصمیم گرفته‌اند که مقیاس غرفه‌های خود را در نمایشگاه ITM 2024 وسیع‌تر نمایند. در جریان این رویداد، شرکت‌ها از نقاط مخصوص ثبت نام بازدید کرده و برای شرکت در نمایشگاه سال 2024 درخواست خود را ثبت کردند.


نمایشگاه ITM به لطف مشارکت صدها تولیدکننده که تکنولوژی‌ها را در زمینه کاری خود توسعه می‌دهند و بازدید سرمایه‌گذاران و هیئت‌های تجاری جهان، در واقع به یک ضیافت نساجی تبدیل شده و هر دوره خون تازه‌ای در بخش نساجی وارد می‌کند. بسیاری از شرکت‌ها که در سایه همه‌گیری، روی توسعه محصولات موجود و ارائه محصولات جدید متمرکز هستند، این فرصت را داشتند که پس از سه سال، از طریق این نمایشگاه محصولات خود را به مشتریان‌شان معرفی نمایند. صاحبان، مدیران و کارکنان شرکت‌ها و نمایندگان بخش نساجی که از نمایشگاه بازدید کردند، برای اولین بار بعد از یک وقفه نسبتا طولانی، فرصت یافتند که آخرین نوآوری‌های تکنولوژیکی را مشاهده کرده و شاهد عرضه جهانی آنها باشند.

با توجه به سهولت حمل‌ونقل در استانبول و عدم نیاز به ویزا، نمایشگاه ITM 2022 میزبان هزاران بازدیدکننده از سراسر جهان بود. همانطور که ذکر شد 64500 بازدیدکننده از 102 کشور جهان از جمله ترکیه برای مشاهده جدیدترین نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی‌های نساجی از نمایشگاه بازدید کردند. اسامی کشورهایی که بازدیدکنندگانی از آنها در ITM امسال حضور داشتند به ترتیب الفبای انگلیسی به شرح زیر است:

افغانستان، آلبانی، الجزایر، آندورا، آنگولا، آرژانتین، ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، بلاروس، بلژیک، بنین، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بلغارستان. ، کانادا، چین، کلمبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، جمهوری دومینیکن، مصر، استونی، اتیوپی، فنلاند، فرانسه، گرجستان، آلمان، یونان، هندوراس، مجارستان، هند، اندونزی، ایران، عراق، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، اردن، قزاقستان، کنیا، کره، کوزوو، کویت، قرقیزستان، لبنان، لیبی، لیتوانی، مقدونیه، مالزی، موریس، مکزیک، مولداوی، مغولستان، مراکش، نپال، هلند، نیجریه، عمان، پاکستان، فلسطین، پرو، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، روسیه، عربستان سعودی، صربستان، سیشل، سیرالئون، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، سومالی، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، اسپانیا، سریلانکا، سودان، سوئد، سوئیس، سوریه ، تاجیکستان، تانزانیا، تایلند، تونس، ترکمنستان، شمال جمهوری ترک قبرس، ترکیه، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، بریتانیا، آمریکا، ازبکستان، ویتنام و یمن.

گفتنی است دوره بعدی نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات نساجی ITM و نمایشگاه بین‌المللی HIGHTEX در زمینه منسوجات فنی و نانوون‌ها که بار دیگر رهبران عرصه تکنولوژی نساجی جهان را گرد هم خواهد آورد، روزهای 4 تا 8 ژوئن 2024 در شهر استانبول برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا