اخبار شرکتهامطالب ویژه

کیمیا پلی استر برای سومین سال پیاپی، صادرکننده نمونه ملی شد

کیمیا پلی استر قم برای سومین سال پیاپی در همایش روز ملی صادرات، به عنوان صادرکننده نمونه ملی معرفی شد و محمد مقدم، مدیرعامل این شرکت لوح و تندیس زرین صادرکننده نمونه ملی را دریافت کرد.

همزمان با روز ملی صادرات و بیست و ششمین سالروز ملی صادرات که با حضور رییس جمهور، وزیر صمت و تعدادی از مسئولان ارشد اجرایی کشور برگزار شد، از «شرکت کیمیا پلی استر قم» به عنوان صادرکننده نمونه ملی تقدیر به عمل آمد.
کیمیا پلی استر، با سهم 30 درصدی از صادرات الیاف پلی استر ایران، به بیش از 20 کشور جهان از جمله روسیه، ترکیه، عراق و … و با دست‌یابی به دانش فنی تولیدات خاص، اولین و تنها تولیدکننده الیاف مصنوعی دوجزئی در خاورمیانه به شمار می‌رود.

این شرکت که عنوان بزرگترین صادرکننده الیاف پلی استر در ایران را به خود اختصاص داده، با حدود 20 سال فعالیت در صنعت نساجی کشور و تولید متنوع‌ترین سبد الیاف پلی استر کشور، عنوان صادرکننده برگزیده، تولیدکننده برتر و کارآفرین برتر در بخش صنعت را نیز در کارنامه خود دارد.
بر اساس این گزارش، در همایش روز ملی صادرات و معرفی صادرکنندگان نمونه کشور، از 57 صادرکننده ملی سال 1401 که از میان 612 شرکت و در 69 گروه کالایی انتخاب شدند، تجلیل و تقدیر صورت گرفت.

در روند انتخاب صادرکننده نمونه 1401 شاخص های مختلفی از جمله «سنجش تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی»، «عمق دانش بنیانی»، «فعالیت در مناطق محروم و کم‌ برخوردار»، «میزان اشتغال‌زایی»، «میزان نفوذ در شبکه مصرف بازار‌های هدف»، «سطح پیچیدگی محصول و ارزش افزوده»، «عضویت در تشکل‌های تخصصی صادراتی»، «ثبت نشان بین‌المللی» و «استفاده از نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات داخلی در طرح‌های خارج از کشور» موثر بوده است.

گفتنی است، بیست و ششمین آیین سالروز ملی صادرات با شعار «صادرات غیرنفتی، محور توسعه» با حضور رییس جمهور، وزیر صمت و تعدادی از مسئولان ارشد اجرایی کشور، روز شنبه 30 مهرماه 1401 در سالن اجلاس سران برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا